Aliments amb prolina

aliments amb prolina
Aliments amb prolina, tendencia a la depressió?

ALIMENTS AMB PROLINA: L´AMINOÀCID DE LA DEPRESSIÓ?

Els aliments amb prolina, que la contenen o son rics en aquest aminoàcid, estan sota sospita.

Doncs,segons sembla que està associat amb una tendencia a la depressió. T´expliquem quins són!

Una dieta rica en aliments amb prolina s’associa amb una tendència més gran a tenir depressió.

Així, segons un estudi científic, del que parlem més endavant, és un aminoàcid que influeix en l´estat depressiu dels éssers vius.

Aquests són els aliments rics en prolina, un aminoàcid associat amb la depressió:

  • Carns com les de porc i vedella, pollastre, gall dindi
  • Peixos del tipus de la sardina, mero, salmó, i tonyina;
  • Els lactis i els ous i
  • Certes hortalisses i vegetals com les mongetes, pèsols, pastanagues i el cogombre.

Per tant, la prolina es troba en aliments d’origen animal com ara carns, peixos, lactis i ous.

Però, també es pot trobar en aliments d’origen vegetal com:

llegums, llavors, cereals integrals, fruites, fruita seca i vegetals rics en vitamina C.

QUÈ ÉS LA PROLINA?

Però, que és exactament la prolina?

Doncs és un aminoàcid que no és essencial en l’alimentació humana i animal, però és un component de la majoria de proteïnes.

Exerceix un paper essencial en la síntesi de proteïnes, en particular, en la síntesi del col.lagen.

El col.lagen és essencial per mantenir l’estructura i la força dels teixits connectius com l’os, la pell, el cartílag i els vasos sanguinis.

Està present en els aliments per a prevenir l´osteoporosi.

L’aminoàcid relacionat amb la depressió està present a molts aliments comuns, dels que mengem habitualment.

Així, una dieta rica en aliments com el salmó, la sardina o la tonyina; carn de pollastre, gall dindi, porc o vedella; lactis i ous o vegetals com les pastanagues, els pèsols, el cogombre o les mongetes..

s’associa amb una tendència més gran a tenir depressió!

Pel que fa a la salut mental també sembla que hi ha una certa relació amb una bona alimentació.

En els darrers anys s’han començat a avaluar alguns àpats o patrons que:

intenten establir relacions que ajudin a superar o provoquin certes patologies.

UN ESTUDI VINCULA PROLINA AMB DEPRESSIÓ

Un estudi  científic ha confirmat la relació entre un aminoàcid present a molts aliments, aliments amb prolina, i la depressió

Així,un estudi català de l’Institut de Recerca Biomèdica de Girona i la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona han trobat:

una relació que podria ajudar en gran mesura a les investigacions contra la depressió.

Segons la recent investigació presentada a la revista “Cell Metabolism”:

sembla existir una relació entre aquest problema i la prolina, un aminoàcid present en molts aliments.

Pel que s´explica en aquest estudi publicat a ‘Cell Metabolism’:

una dieta rica en aquesta substància s’associa amb una tendència més gran a tenir depressió.

Així, aquest aminoàcid tindria una influència clau a l’estat anímic de les persones.

S’analitzaven la quantitat i el tipus d’aminoàcids que havien ingerit aquests per poder:

endevinar quins aliments o substàncies podien estar darrere dels comportaments depressius.

Així, mitjançant una prova de plasma realitzada als analitzats, es va aconseguir descobrir que:

la prolina era un dels indicadors associats a la depressió.

Com que no tothom que tenia un alt consum de prolina afirmava tenir un ànim més depressiu al qüestionari facilitat per l’estudi:

també es va observar una relació entre la depressió i la composició de la macrobiota intestinal:

els bacteris i els gens bacterians associats al metabolisme de la prolina.

Per saber si la presència de prolina era causa o conseqüència de l’ànim depressiu, es va trasplantar la microbiota dels participants a ratolins.

Així,els rosegadors amb un estat depressiu més gran eren els que havien rebut la microbiota de participants amb un alt nivell de prolina.

Es van analitzar els cervells dels ratolins, per trobar gens associats al transport de prolina.

A més, es va fer un experiment per avaluar les ganes de superar dificultats de mosques de la fruita com a indicador de la depressió.

ALIMENTS AMB PROLINA: PRESENTS EN LA DIETA

Un cop descobert aquest aminoàcid que podria canviar els estudis sobre la depressió, cal destacar que es troba present a molts aliments de consum casual.

Així, segons els investigadors, es podria avançar molt en la investigació contra la depressió gràcies al fet que l’aminoàcid es pot trobar a molts aliments comuns.

Aquest el podem trobar, com hem vist a l´inici de l´article, en:

carns com el pollastre, porc o vedella i peixos com la sardina, el salmó i la tonyina.
A més, la prolina també destaca en ous i lactis o en vegetals com les pastanagues.

Per tant,aquesta investigació obre la porta a:

plantejar estudis per trobar nous tractaments contra la depressió basats en la dieta i en els aliments amb prolina o sense.