Alimentació per a la fibromiàlgia [2023]

Alimentació per a la fibromialgia
Alimentació per a la fibromialgia,com l´alvocat.

LA CORRECTA ALIMENTACIÓ PER A LA FIBROMIALGIA

Alimentació per a la fibromiàlgia i alleugerir el dolor.Avui us descobrim aliments i una dieta per a la fibromiàlgia.

Doncs si, hi ha una dieta per la fibromiàlgia, amb aliments beneficiosos per a una correcta alimentació en fibromiàlgia.

Volem descobrir l´alimentació per a la fibromiàlgia i alleugerir el dolor.

Per això ,descobrirem aliments per a la fibromiàlgia i una dieta per a la fibromialgia.

El tractament de la fibromiàlgia és molt nou.

L’alimentació per a la fibromiàlgia és especial, hi ha aliments beneficiosos per a una correcta alimentació per a la fibromiàlgia.

Elaborar una dieta per la fibromiàlgia, amb una específica alimentació per a la fibromiàlgia, és important.

La millor alimentació per a la fibromiàlgia: en el pla de nutrició per a la fibromiàlgia, hi ha aliments recomanats i aliments perjudicials.

Per a la fibromiàlgia és essencial combatre la inflamació i cuidar l’intestí.

A més, veurem aliments recomanats per a persones amb Fibromiàlgia.

Doncs reduirem el dolor i el cansament amb una dieta coherent.

Algunes persones amb fibromiàlgia ingereixen massa poca quantitat de proteïna, el que repercuteix en major debilitat i cansament.

A més, es recomana una dieta alcalina amb aliments rics en omega 3, calci, magnesi i seleni.

Què és la fibromiàlgia i causes de la fibromiàlgia

Es tracta d´una malaltia de condició dolorosa (no articular) que involucra la musculatura.

És la causa més comuna d’un dolor muscular crònic i generalitzat.

A més, durant molts anys les persones amb fibromiàlgia han patit molt.

Per què?

Doncs es creia que els dolors descrits no eren reals i no s’havia trobat cap explicació a la simptomatologia que descrivien els malalts.

Fibromiàlgia causes:

L’OMS va reconèixer la fibromiàlgia com a malaltia el 1993.

També com altres malalties inflamatòries, la fibromiàlgia té el seu origen probable en la hiperpermeabilitat intestinal.

A més, l’intestí, danyat i inflamat, no compleix amb la seva funció de duana i deixa passar tot tipus de substàncies.

El sistema immunitari s’activa i provoca una resposta inflamatòria crònica a diferents nivells, que afecta sobretot a músculs i tendons.

Existeix una alimentació per a la fibromiàlgia que ens ajudi en el cas de tenir-la?

L’ajuda d’un nutricionista és de gran valor i pot millorar molt el dia a dia de la persona que pateix de fibromiàlgia.

ALIMENTACIÓ PER A LA FIBROMIÀLGIA:

Una alimentació rica en:

• llegums,
  • tubercles (com les patates o moniatos) per la seva reserva energètica en forma de midó),
  • olis verges,
  • fruits secs,
  • verdures i fruites,
  • herbes i espècies,
  • greixos saludables i fibra

és l’alimentació per a la fibromiàlgia adequada.

A més, prendre fermentats és essencial per tal d’aportar bacteris saludables a la microbiota de l’intestí.

També la vitamina D és útil per la seva acció antiinflamatòria i inmunoestimulant.

A més, prendre el sol ajuda a relaxar la musculatura.

La serotonina ajuda davant del dolor. El 80% es forma a l’intestí a partir de triptòfan.

Aporten triptòfan i s’haurien de prendre: carabasses, les nous, els dàtils, el pollastre, el plàtan o les llavors.

Aquests aliments no haurien de faltar en la teva alimentació per a la fibromiàlgia i t’ajudaran a alleujar el dolor produït per aquesta malaltia.

També, altres aliments que s’han d’incloure en l’alimentació per a la fibromiàlgia són:

-Cúrcuma

És l’arrel taronja més antiinflamatòria i desintoxicant del fetge.

Per exemple, acompanya-la de pebre negre acabat de moldre i una mica de greix (oli, alvocat …) per absorbir-millor.

Pren-la 2-3 vegades al dia, fresca o en pols.

-Alvocat

Una fruita rica en greixos saludables del mateix tipus que l’oli d’oliva: les omega-9, també amb acció antiinflamatòria.

A més aporta bones dosis de les vitamines E i C, molt antioxidants.

Menja mig alvocat cada dia.

-Oli de coco de pressió en fred

Tot i que no és un aliment de les nostres latituts, recomano prendre-ho.

Per que compleix una acció antiinflamatòria en l’organisme, com altres greixos saludables.

2 culleradetes al dia.

-Chucrut

Aquest aliment fermentat és molt fàcil de preparar a casa.

El chucrut aporta microorganismes beneficiosos a la flora intestinal i té un sabor àcid que ajuda a la digestió i a la funció hepàtica.

Afegeix a la teva dieta 1 culleradeta diària.

-Rúcula

El seu sabor amarg ajuda a la funció i neteja del fetge.

A més les fulles verdes són riques en clorofil·la, una molècula semblant a l’hemoglobina que ajuda a netejar i oxigenar la sang.

Pren 1 grapat al dia i alternala amb altres fulles verdes.

-Poma

Rica en quercetina, un fitonutrient antioxidant que també trobem en les cebes.

Tots els aliments rics en fitonutrients prevenen les reaccions d’oxidació i, com a conseqüència, la inflamació.

A més te molta fibra

Consumeix 1 al dia, ecològica i amb la pell.

-Brócoli

També, com les crucíferes en general, el bròquil és ric en vitamina C (antioxidant i antiinflamatòria) i en glucosinolats.

Els glucosinolats. son substàncies que disminueixen la inflamació.

-Oli de lli

Es ric en greixos de la sèrie dels omega-3.

Passa per una fase en el fetge en què els greixos omega-3 es converteixen en EPA i DHA.

Aquests àcids grassos que s’associen a la disminució de marcadors inflamatoris.

Pren-lo en cru, 1 culleradeta al dia.

-All

Els seus compostos ensofrats:

disminueixen substàncies derivades de les vies metabòliques inflamatòries i eviten l’expressió de gens i proteïnes.

L´all és antioxidant

Prendre 1 gra al dia, millor cru i picat.

-Llavors de chía i de sèsam mòltes

També aporten greixos saludables omega-3 amb acció antiinflamatòria en l’organisme.

A més de fibres fermentables que alimenten la microbiota intestinal.

Pren 2 culleradetes al dia.

També és adequat incloure en l’alimentació per a la fibromiàlgia:

• oli d’onagra,
  • ginseng,
  • l’alga espirulina,
  • magnesi i
  • vitamina C.

A més a dia d’avui són diversos els suplements nutricionals que s’estan utilitzant.

Per exemple, els més significatius o estudiats són:

el 5-hidroxitriptófano, la Chlorella pyreinoidosa, L-carnitina, coenzim Q10, Ginkgo bilova, col·lagen i la s-adenosil-l-metionina.

També, alguns estudis han mostrat una millora d’alguns símptomes com el dolor, cansament, rigidesa matutina i ansietat i depressió.

NO INCLOGUIS EN LA TEVA ALIMENTACIÓ PER A LA FIBROMIALGIA:

En canvi, una dieta a seguir per aquesta malaltia ha de ser pobre en:

per exemple,

• cereals refinats (els integrals si),
  • productes processats,
  • sucres,
  • alcohol.

A més, els aliments que contenen excitotoxines (potenciadors de sabor presents en molts aliments processats i productes light o sense sucre) poden:

empitjorar els símptomes en actuar com excitadors dels neurotransmissors i toxicitat neuronal si es consumeixen en excés.

Per exemple, entre aquestes excitotoxines més utilitzades en la indústria alimentària trobem:

el glutamat monosòdic (E 621, E625, GMS) i l’aspartam (E951).

Hi ha un augment de la freqüència de la sensibilitat al gluten no celíaca entre els pacients amb fibromiàlgia.

Aquesta sensibilitat no arriba al grau d’una malaltia celíaca però:

s’ha comprovat que després de retirar durant més de 6 mesos els aliments amb gluten:

alguns pacients refereixen una millora significativa dels símptomes intestinals, el cansament i el dolor osteomuscular.

Per concloure:

les recomanacions dietètiques principals que podem donar a un pacient sobre la seva alimentació son:

• Controlar el seu pes
  • Consumir productes naturals:

per exemple,

vegetals, fruites fresques, fruits secs naturals, cereals integrals, llegums no processades, peix fresc, carn fresca i ous frescos.

• Evitar, en la mesura del possible, els aliments processats, els dolços i la pastisseria industrial i els refrescos gasosos
FacebookTwitterEmailLinkedInWhatsAppTelegramShare