Begudes – Llets vegetals: l’alternativa a la llet de vaca! – 1a part

Begudes vegetals alternativa a la llet de vaca
Begudes vegetals alternativa a la llet de vaca

Cada dia hi ha més gent que em comenta que és intolerant a la lactosa, el sucre que conté la llet de vaca, i que ho passa malament quan pren un got de llet o un cafè amb llet.

Avui en el següent article, us parlarem de les begudes o llets vegetals com la millor alternativa a la llet de vaca.

Aquestes estan lliures de colesterol, són molt nutritives i no contenen lactosa (fet molt important per als intolerants a la lactosa) ni proteïnes animals. A més, són molt digestives i saboroses.

Si segueix una dieta sense proteïna animal, pateix trastorns digestius, té intolerància a la lactosa, desitja rebaixar els nivells de colesterol o, simplement, vol provar nous sabors, les begudes vegetals són la millor alternativa! Amb aquesta denominació trobem una gran varietat de begudes que aporten hidrats de carboni, proteïnes, vitamines i minerals, són baixes en colesterol i no contenen lactosa!

Les més conegudes són les que estan elaborades a base de cereals (civada, arròs, quinoa, espelta …), fruites seques (avellanes, ametlles, …) o llegums (soja, …). Totes es poden prendre com la llet de vaca, és a dir: soles, endolcides, amb cafè o cafè de cereals, amb cacau, etc ..

Avui, en una primera part, donarem una visió general de les seves avantatges:

* NO CONTENEN LACTOSA! Aquest fet les fa aptes per a tothom, especialment si hi ha intolerància a aquest sucre de la llet o al·lèrgia a les proteïnes de la llet de vaca. Quan el nostre organisme té problemes per digerir la lactosa, pot reaccionar amb descomposició i dolor abdominal (espasmes).

* APORTEN GREIXOS DE QUALITAT. Les begudes de soja, de civada, d’ametlles, aporten una quantitat de greixos similar a la que conté la llet semidesnatada de vaca, mentre que la beguda d’arròs conté una quantitat equivalent a la llet desnatada. A més, el fet més destacable és que són greixos d’alta qualitat, ja que la gran majoria són insaturats i beneficiosos per a la salut cardiovascular, mentre que més de la meitat dels greixos de la llet de vaca són saturats i poc saludables.

* SÓN MOLT DIGESTIVES. Els seus components són molt fàcils d’assimilar per les persones amb digestions difícils. De fet, diferents estudis demostren que la producció de lactasa (un enzim que ajuda a digerir adequadament la llet d’origen animal en els primers anys de vida) es redueix entre l’any i mig i els quatre anys d’edat. Aquest dèficit és una de les causes d’intolerància i al·lèrgia a la lactosa, però també d’indigestió durant l’adolescència, l’edat adulta i la vellesa.

Pròxim article: 2a part de les begudes vegetals com a alternativa a la llet de vaca.

Les analitzarem una a una: La de civada, la d’Arròs, la de Soja, la d’ametlles, etc.

Un pensament a “Begudes – Llets vegetals: l’alternativa a la llet de vaca! – 1a part”

Deixa un comentari